Pavasara zaļumus var pat pievienot mājās ceptas maizes mīklai, taču, lai uzņemtu vairāk vitamīnu un citu vērtīgo vielu, tos vislabāk lietot svaigā veidā.

Svaigi zaļumi pievienojami teju katra veida salātiem – viss atkarīgs no receptes un pavāra izdomas, lieliski garšo arī iemaisīti biezpienā kopā ar krējumu un šķipsniņu sāls. Lietošanai sviestmaizēs, tos var ne tikai uzkaisīt pa virsu, bet arī pagtavot ar tiem zaļo sviestu: sasmalcinātus zaļumus sablenderē ar mīkstu sviestu un smērē uz maizes. Blenderis noderēs arī zaļumu pievienošanai augļu un ogu smūtijos un dažādos kokteiļos, taču ar tiem nevajag pārspīlēt – garšas kārpiņām var arī nepatikt. Lai saglabātu garšu, aromātu un vērtīgos vitamīnus, karstajiem ēdieniem zaļumus pārkaisa tikai pašās beigās, kad ēdiens jau gatavs, taču gārsu, skābenes, spinātus un nātres gan sautē, gan vāra zupās, gan arī pievieno sakultām olām, ko cep uz pannas.

Nogrieztus vai noplūktus zaļumus svaigus var saglabāt ledusskapī tikai dažas dienas. Cieši noslēgtā maisiņā, kurā ir iepūsts gaiss, tos izdosies saglabāt ilgāk. Pētersīļi, dilles un baziliks uzglabājami arī ar kātiem iemērktiem ūdenī, taču ūdens jāmaina un kāti jānoskalo katru dienu. Dažus zaļumus, piemēram, dilles un pētersīļus, sakapātus saldētavā var saglabāt pat vairākus mēnešus, nezaudējot garšas īpašības. Tos vienkārši saber trauciņos vai maisiņos un ievieto saldētavā - nebūs gluži tas pats, kas svaigi, taču noderēs tad, kad svaigu zaļumu nav pa rokai.