Virtuālais tirgus Svaigi.lv 2018. gada rudenī veicis aptauju par dāvanām un to sagatavošanas tradīcijām pašmāju uzņēmumos. Aptaujā piedalījās vairāk kā 200 dažādu uzņēmumu darbinieki, kuri dalījās pieredzē, kādas dāvanas pasniegšanai svētkos ir populārākās uzņēmumu vidū.



Ziemassvētku laikā vairāk kā 64% no aptaujātajiem uzņēmumiem sveic savus sadarbības partnerus, jo tas ir labs veids, kā iepriecināt un pārsteigt biznesa partnerus. Pārējie aptaujas dalībnieki minēja, ka sveic Jāņos, uzņēmuma jubilejās, sadarbības partneru dzimšanas dienās vai citos īpašos notikumos. Trešā daļa jeb 33% no visiem aptaujātajiem minēja, ka dāvanām vienmēr meklē kaut ko īpašu un oriģinālu. Katrs ceturtais jeb 25% no visiem aptaujātajiem uzņēmumiem meklē idejas pašmāju uzņēmumu piedāvājumā un izvēlas tieši Latvijā ražotas ēdamas lietas, ko pasniedz dažādi - saiņotas krāšņos dāvanu komplektos vai īpašos personalizētos iepakojumos.

Jautājot, kā VAS “Starptautiskā lidosta “Rīga”” izvēlas dāvanas svētkos, sabiedrisko attiecību speciāliste Karīna Skribe atklāj uzņēmuma taktiku: “Svarīgs ir dāvanu izgatavotājs un mēs izvēlamies sniegt atbalstu dažādām nevalstiskajām organizācijām. Esam pārliecināti, ka jebkura Latvijas strādājoša uzņēmuma panākumi ir nesaraujami saistīti ar visas sabiedrības un tautsaimniecības izaugsmi. Protams, svarīgi, lai dāvana būtu oriģināla un arī pielietojama un tai būtu ne tikai latvisks stāsts, bet arī izpildījums un saturs.”

Aptaujas dalībnieki arī atbildēja uz jautājumu, kas ir bijušas tās dāvanas, ko priecājušies saņemt visvairāk. Kaut arī gandrīz puse no aptaujātajiem atzina, ka uzņēmumu ieradums dāvināt apdrukātus, praktiskus priekšmetus ir nemainīgs, lielākā daļa, jeb 66% novērtē, ja dāvana ir praktiski izmantojama vai apēdama. Izvēloties svētku dāvanas šogad, jāņem vērā, ka katrai dāvanai ir jānes līdzi īpašs stāsts - kāpēc tieši tā izvēlēta, lai apsveiktu svētkos tos, ar ko strādā kopā ikdienā.

Bee Bite ir saimniecība, kas aktīvi piedāvā produktus dāvanām svētku gaidīšanas laikā, un uzņēmuma vadītāja Anete Spēlmane dalās pieredzē: “Tā kā mūsu produkts nav tipiska Ziemassvētku dāvana, tad pieredze rāda, ka Bišu maizi korporatīvajām dāvanām izvēlas cilvēki, kuri meklē oriģinālas, kā arī veselīgas dāvanas. Pārsvarā pasūtītāji ir mazie un vidējie uzņēmumi, kas šīs dāvanas tālāk nodod ar veselības vēlējumu.”

Aptaujas rezultāti liecina, ka uzņēmumi rūpīgi piedomā, ko dāvināt svētkos, lai dāvanas atšķirtos no iepriekšējā gada, tomēr gadu laikā darba vietās veidojas sava pieeja, kā dāvanas tiek izmeklētas un kāpēc izvēlētas pasniegšanai. Arī dāvanu saņēmējiem ir būtiski iegūt atzinību par gada laikā paveikto un šo pateicību gaida tieši Ziemassvētku laikā.

“Svaigi.lv ir ne tikai virtuāls tirgus, bet arī uzņēmums, kas piedāvā īpaši sagatavotas korporatīvās dāvanas uzņēmumiem svētkos, kā arī jau gatavus dāvanu komplektus, kurus var pasūtīt ikviens interesents, tāpēc Svaigi.lv komandai bija īpaši interesenti pirms svētku laikā noskaidrot, ko par dāvināšanas tradīcijām uzņēmumos domā tieši tie cilvēki, kuri dāvanas gatavo, saņem vai pasniedz,” uzsver Svaigi.lv saimniece Elīna Novada.